wtorek, 17 listopada 2009

9 darów

Już dawno zetknęłam się z grupą prtestantów, którzy powoływali sie często na I lIst św. Pawła do Koryntian, ale oczywiście nigdy nie udało im się przekonac mnei na tyle, abym go przeczytała. Ale Coehlo się to udało ;) Wystarczyło, że napisał, że list ten zawiera wyjasnienei 9 darów, jakie człowiek może otrzymać w swoim życiu i nie był uprzejmy opisac jakie. Więc chcąc nie chcąc wyjęłam Biblię Tysiąclecia, przekartkowałam i oto co znalazłam:
  • "Jednemu dany jest przez Ducha dar mądrości słowa, drugiemu umiejętność poznawania według tego samego Ducha, innemu jeszcze dar wiary w tymże Duchu, innemu łaska uzdrawiania w jednym Duchu, innemu dar czynienia cudów, innemu proroctwo, innemu rozpoznawanie duchów, innemu dar języków i wreszcie innemu łaska tłumaczenia języków."
I tak teraz się zastanawiam jaki jest mój dar w tym ujęciu (z nadzieją na dar słowa :).
Polecam też Hymn o miłości z tegoż listu :)

4 komentarze:

Dariusz Szlachta pisze...

Czy wyjaśnione jest, dlaczego jeden dar jednemu?

Czy możliwe jest otrzymanie przynajmniej dwóch?

kalma pisze...

Jak najbardziej mozliwe. Ja mam ich wiekszosc :)

PS Szkoda ze nie ma daru skromnosci...

160k pisze...

Darom, myślę, że się przenikają miedzy sobą tak samo jak cechy wszystkich ludzi. Ale nie znalazłam opisu dla wyjasnienia tego.

Kalma jest oczywiście najlepszy z najlepszych. I właśnie z tego powodu toczy codzienną walkę za pomocą niewalki ze swoim rozbuchanym EGO ;)

kalma pisze...

... i jakżesz często tę walkę przegrywam! ;)

 
Widget